Svenska redov och Spanska förhör..

Sitter i sängen, är nästan klar, får skjuts till skolan, väldigt skönt eftersom det inte blir lika stressigt då.

Idag har vi;
Spanskaglosor;

Yo - Jag
Tu - Du
El / Ella - Han/Hon
Usted - ni (artigt en person)
vosotros - ni (du+du)
nosotros - vi
Ellos - dom
ustedes - ni (artigt flera)

Dom där är rätt så lätta, väldigt få också, (Om man jämför med att vi ska ha ÅTTIO glosor imorgon i engelska, heh..)

Svenskaredovisning;

Man ska redovisa den skönlitterära boken man läst under början av terminen, jag ska redovisa "Simon och Sophie".

Wish me luck.*

Just det den 9:e Maj , tror jag, så spelade ju vi inte lite småfilmer, läs mera här.
Och hon som höll i sjävla grejen kommer idag till skolan! Så vi ska äntligen få se den!
MEn nu måste jag gå, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0