blöt, trött, glad.

Hej! Kom innanför dörren vid fyra, dyblöt.
Slängde jackan, och väskan på sängen, sjönk ner framför datorn, och här har jag suttit sen dess.
Kan dra min dag lite kortfattat för er, hade svenska, matte, lunch, matteprov, spanska.
Vi skrev haiku-dikter på svenskan.
Det är korta dikter, på tre rader, den första ska innehålla fem stavelser, den andra sju, och den tredje fem. Tillexempel "Jag äl-skar liv-et" (fem stavelser), i de flesta fall kan man räkna vokalerna)
Den jag skrev var såhär tror jag;

"Jag fryser inte
Jag känner ej av kylan
I mitt vinterland."

Borde börja med mitt hemkunskapsprojekt nu, jepp..
Det regnar, älska regn (!!)
Men vi hörs senare, kram.


absoluta favorit-mys-oufiten.
shorts från bikbok, och englands landslagströja.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0