an experience...

det här har varit dom två mest krävande dygnen i mitt liv..
sedan om det är bra eller dåligt får ni väll tolka själva.


Ska försöka ta det så kortfattat som möjligt, men det kommer att bli svårt.. så varning för ett extremt långt inlägg.

Så.. allting började med den långa bilresan ner till Gloustershire, Stroud..
När vi hade åkt i knappt 6 timmar kom vi fram till Hannah, James & Harrys hus.. trodde vi ja!
Det var nämligen fel address och vi hade hamnat vid deras gamla hus. De flyttade in i sitt "nya" den första april.
Så vi fick ringa Hannah, och få en vägbeskrivning, så efter knappt 7 timmar var vi framme..
Vi klev ur bilen, framför ett stort, typiskt engelskt hus.
Harry sprang runt med några andra barn, och det var massor av folk på deras baksida.
Efter ett tag gick vi in och skulle se oss omkring i huset som från utsidan såg rätt mysigt ut.. och då brast det väll antagligen för mig, huset var 300 år gammalt, och andra våningen kändes fallfärdig.. så mycket att jag faktist vart rädd på riktigt, det var dessutom skitigt överallt på grund av renoveringar, så gick vi upp på fjärde våningen där vi skulle sova, lämnade våra väskor. Gick ner igen, in i vardagsrummet, och det luktade typ fukt där inne, och dom berättade då att dom hade haft en läcka.. så taket var fuktskadat där inne, iallafall kvällen gick, och jag satt typ hela kvällen i soffan och spelade Nintendo DS.. bara i väntan på att det skulle bli morgon egentligen..
Tillslut gick vi iallafall och lade oss.. och jag kände mig extremt obekväm.. de som känner mig vet att jag varken klarar av insekter, spindlar, smuts eller oordning.. jag menar, jag klarar av smuts, men att bo i ett hem så skitigt.. det skulle jag aldrig klara av, inte heller i ett hem så stökigt. Men iallafall, jag lyckades somna i en väldigt obekväm säng, helt plötsligt mitt i natten vaknade jag av att någonting bokstavligt talat hoppade upp på mitt huvud, satte mig då kvickt upp och insåg att det var deras katt Henry, och ungefär i samma ögonblick som jag försökte somna om igen, började folk omkring snarka, men jag lyckades somna om även då.
Någon timme senare vaknade jag igen, pga katten, igen, då stod den vid sidan av min säng och satte klorna i något gosedjur eller så, ni vet som katter gör.
Så då sätter jag mig upp och ropar:
M "Philip? Philip? Philip...?"
P "yes...?"
M "can you let the cat out?"
P "cat??"
M "yes.. their cat is in here, it jumped up on my head in the middle of the night."
P "are you sure that you weren't dreaming?"
M "YES I'm sure .."

Han öppnade då dörren men vi kunde inte se någon katt, så jag kollade under sängen och överallt.. ingen katt.
Så jag lade mig i sängen igen, och han gick ner och hämtade ett glas vatten, så kom han tillbaka och sa att han hade sett katten där nere, så då kunde jag somna om, igen, äntligen.

Vaknade lika trött som innan på lördagsmorgonen, vi gick ner och hjälptes åt att göra en stor frukost.
Åt, satte mig i soffan, och där satt jag ända tills jag & mamma åkte med Mike (thank god!) till "Matara" ett jättefint hotell, där Hannah & James skulle gifta sig. Bilresan tog väll en halvtimma, och när vi kom fram gick vi direkt till receptionen, och fick reda på att våra rum hette The Star & Sun room. Så vi gick upp för en lång trappa, kom fram till två superfräscha rum, det var så fint, så det första vi gjorde var att ta varsin dusch, i våra två badrum, och det var antagligen den skönaste duschen jag tagit, allt var så smutsigt och hemskt innan.. blä.
Sedan började vi göra oss i ordning och så inför bröllopet, vilket var helt oorganiserat.. anyway.
Vid fyra, begav vi oss in på området, satte oss på varsin stol näst längst fram, och ceremonin började, Hannah var jättefin! Klänningen, enligt mig var inte värd 30.000 kr, men det är en annan femma..
Och Harry var jättesöt, han överlämnade ringarna oså.
Supergullig!
Efter ceremonin fick vi stå och vänta i två timmar, då serverades champagne & vatten för dom som var under 18.. inte okej, efter två långa timmar, fick vi bege oss till matsalen, där folk höll tal, i typ en evighet, sedan äntligen fick man mat. Ja massa hände, vi var uppe på dansgolvet många gånger, tro mig.. dom (Phil, Ian, Irene & Sandy) drog upp mig på dansgolvet, så försökte ja rymma men det gick åt skogen..
Men det vart en del skratt, och så framemot kvällen.
Sedan vid ett eller två, gick vi tillbaka upp på rummet, och dom hotellkomplexen var från början gamla, rustika engelska hus, som sen renoverats inomhus, men det fanns en del spindlar i hörnen, eller som mamma kallade dom, harkrankar, men jag hävdar fortfarande att det var spindlar, så jag sov med huvudet under täcket, jic.
Sedan väcktes man vid åtta, gick upp, mötte upp Lynne & Alan, åt frukost.
Åkte hem till Hannah, var där en knapp timme..
Sedan hoppade vi in i bilen, och påbörjade resan hem hit.
Så kom vi hem, och senare åkte vi förbi Irene, plockade upp henne & Steph, och åkte till Balti.
En indisk restaurang, åt, och var hemma vid tio, alltså elva svensk tid.
Och nu är jag helt slut.

Antar att inte många orkade läsa hela.. men ja, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0