hur?

hur skulle det se ut, om vi gick omkring och slog och sparkade på er killar för att vi inte fick tuggummin?
hur skulle det se ut, om vi gick omkring och hotade er med att rita på er med spritpenna, om vi inte skulle få tuggummi eller pengar osv.?
hur skulle det se ut, om vi mulade er med snö, eller grädde?
hur skulle det se ut, om vi gick runt och taffsade på er?

det skulle vara helt åt helvete, och ni killar skulle inte acceptera det?
och jag fattar verkligen inte varför vi gör det?!
vi borde stå upp för oss själva och det som är rätt..?
Men den stora frågan är hur?!
Vi kan inte slå er, då får vi tillbaka dubbelt så mycket.
Vi kan inte hota er med pennor, fett dumt.
Vi kan inte mula er med snö, eller grädde, fuck it att ni är starkare, och allt.
Ni skulle ropa på era "polare" och alla tjejer skulle springa sin väg, plötsligt står man där helt själv, och får tillbaka smällen man gett en kille, fast gånger 10.
Vi tafsar inte, det är en självklarhet? Men om vi inte gör det, varför gör ni det då?

Kan någon svara mig, varför det är okej för killar att bete sig så, men inte tjejer?
Jag säger inte att det är okej, tvärtom, jag bara undrar varför..?

Det finns undantag, alla killar är inte så? alla tjejer är inte så?
Men fuck it, vill bara ha svar.. innan jag totalt lackar ur, kram =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0